Monday, July 30, 2012 | By: vono man

Beza dulu & sekarang...

assalamualaikum.. nie le first time ganu post time bulan pose nie.. ganu xde idea mane le.. rase letih kot.. hehehee.. k le.. sebut pasal tajuk 2.. ganu ade le jupe stu post dr member ganu kat facebook.

arap korang faham tol2 le..

SUSAH sebelum SENANG.....
Terkenang CABARAN waktu dulu.... 

1993= BEKAL DUIT SEKOLAH RM1.00 (kadang2 50sen.. syukur dari takda langsung)
Dulu pergi sekolah rendah naik BAS LENG SENG.. tambang 30sen.. kadang2 pakcik bas tu bagi free.. kadang2 pakcik tu siap belanja 20sen.. 
(sejarahnya kenapa konduktor tu belanja... :aku kantoi tak bayar naik bas... sebab dia perasan aku cepat2 turun bila dia nak dekat kutip tambang walaupun tak sampai bus stand sepatutnya... hehehe.. satu hari pakcik tu siap pesan "lain kali bayar tau bila naik bas".. :).. nah ni pakcik belanja 20sen")
Di sekolah time tu kalau nak beli air oren satu cawan 20 sen.. 50sen lagi untuk beli nasi lemak/burger separuh...
nasib baik dapat RMT (dapat susu kotak dan makanan) ... 

1996-2000= Bekal duit sekolah RM 2.00
Sekolah menengah Naik BAS MINI warna pink.. 60 sen je.. masih ingat lagi keadaan terpaksa bergayut di tangga bas.. masa ni dah mula jam! bila lambat kena isi nama dalam buku pengawas yang tunggu depan pagar.. jadi kena la berdiri tak boleh masuk barisan.. 
Naik tingkatan 2.. tukar pulak bas INTERAKOTA.. RM1.00 masuk mesin.. 
Naik tingkatan 4.. ada LRT.. nak naik punya pasal.. pergi naik LRT kena rm1.40.. balik jalan kaki jer.. duit tak cukup.. hehe..

ADAKAH kita satu zaman yang sama??
Sekarang??? Berapa lah agak2nya bekal duit ke sekolah??


arap korang faham tol2 le.. cm ne korang or ganu jadi ketua keluarga 6ti kan... semakin hari semakin naik kat perbelanjaan kan... aduh.. skrg ganu belajar pun perlukan byk duit.. same2 le kite renung2kan... hehehe

kenangan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers