Wednesday, August 1, 2012 | By: vono man

kata-kata mutiara #1

assalamualaikum...
 mulai ari nie ganu nk selitkan kata2 mutiara y ganu dapat dari internet le.. pas 2 ganu explain le maksud 2 dlm cara ganu sendri le.. setiap org ade pandangan yang berbeza kan.. nie padangan ganu mengenai kata2 mutiara 2 ye.. nie le kata2 mutiara yang pertama..

"Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya." 


pandangan ganu le..

setiap manusia dilahirkan ada yang sempurna.. ada yang x sempurna.. semua 2 telah ditentukan oleh Allah kan.. ok le kita cerita pasal yang atas le.. mulut?? mulut nie kegunaan kita untuk makan.. minum.. cakap.. muntah n sewaktu ngn nye le.. kehkeh.. perkataan yang keluar dari mulut x semua nye indah n cantik cm tuan die kan.. ade yang kuar 2 menyakitkan.. ade yang menyenangkan.. sbb byk kebenaran keluar dari nye kan.. x semua org leh terima kebenaran dengan cepat n senangkan.. mulut jgk tmpat mendapat maklumat n menyalurkan maklumat kan.. setiap kebihan sesuatu 2 mesti ade kelemahan nye kan.. 2 lumrah biase nie di dunia nie.. tapi mulut akan ditutup semasa akhirat n tubuh badan lain yang akan bersuara.. oleh itu bulan pose nie.. mulut 2 kurang2 le bercakap le.. agar pahala bertambah n mulut berbau 2 x kuar.. kehkeh.. k le.. 2 le pandangan ganu le.. kalu korang rase korang nk tambah or share something.. jgn lupe bg tau ganu ye.. ilmu kat dunia x pernah abis belajar ye.. hehe... selamat beramal...



bulan2 pose nie tutup le mulut ye..





< best gak jahit 2 kan..









< bulan pose mulut sorang2 nie mesti berbau kan.. so kurang2kan bercakap ye














p/s: selamat beramal ye.. hehhee

0 comments:

kenangan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers